mijn eerste maand op curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van zustertjebrigitte - WaarBenJij.nu mijn eerste maand op curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van zustertjebrigitte - WaarBenJij.nu

mijn eerste maand op curacao

Blijf op de hoogte en volg

02 April 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon dia

Zo even een bericht vanuit Curaçao. Ik heb de afgelopen maand al heel veel meegemaakt dus hier komt mijn verhaal in het kort. Ik zal even bij het begin beginnen. Maandag 23 februari kreeg ik te horen dat mijn uitslagen goed waren. Nu moest ik nog even contact opnemen met het ziekenhuis en dan kon mijn avontuur beginnen. Nou dat liep dus even anders na twee dagen veel te hebben gebeld zonder dat ze opnamen en mailen kreeg ik maal terug. Hierin stond dat ze geen plek meer voor me hadden en ik dus niet kon komen. Toen heb ik snel contact gezocht met de leraar maar ze kon ook niks meer doen. Ik kon wel nog proberen om bij het verpleeghuis/ hospice in Curaçao stage te lopen. Woensdag heb ik meteen gebeld en ik mocht wel komen maar er was wel alleen maar plek in het verpleeghuis op een andere locatie. Hier wilde ik nog even over nadenken. Toen de begeleider daar er achter kwam dat ik een hbo student was mocht ik wel op de locatie hij zou proberen dat ik naar het hospice kon maar dat was nog niet helemaal zeker. Ik heb deze kans snel met beide handen aangepakt. En zo had ik zaterdag een super gezellig afscheidsfeestje.

En zo zat ik maandag al in het vliegtuig. Eerst heb afscheid genomen van mijn lieve papa en mama en s ’avond kwam ik aan op het vliegveld hier stond Celeste me al gezellig op te wachten. Op dinsdag kwamen we er bij het autoverhuurbedrijf erachter dat we een kokosnoot op het dak van de auto hadden gekregen. Woensdag ging ik meteen naar mijn stage toe om kennis te maken. bij het adres was geen nummer dus ik kon het niet vinden. Uiteindelijk heb ik er een uur over gedaan maar ik was er toch gekomen. Donderdag moest ik eerst Celeste naar het ziekenhuis brengen en ze dacht dat als ik rechtdoor reed op de juiste weg uitkwam. Ehhu… dat was niet zo ik kwam echt allemaal op plekken uit waar ik niet moest zijn na het al 3 keer te vragen waar het was kwam ik bij een man uit die toen ik naar de straat vroeg zei hij oh moet je naar Hamied want daar werk ik . Heel toevallig dus. hij vroeg of hij met mij mocht mee rijden. Nou dat durfde ik dus echt niet dus toen heb ik hem echt heel veel gevraagd wie de baas was en wat er boven in een ruimte was enzo verder had hij ook kleding van het hospice aan dus uiteindelijk vertrouwde ik hem dus mocht hij mee . Ik was dus wel een kwartier te laat maar dat maakte niet uit want veel verpleegkundige waren er ook nog niet. Ze hebben beneden een verpleeghuis en boven zit het hospice. Ik ben beneden op het verpleeghuis begonnen. Dit was wel even wennen het gaat hier heel anders dan in Nederland maar daar kan ik er ook weer veel van leren.

De weekenden zijn hier alsof je op vakantie bent. We gaan dan vaak lekker naar een strand . We hebben ook al eens gebbqd op het strand . dat is heel lekker behalve al het zand dat er op mijn eten zat. We hebben ook een paar keer gesnorkeld en veel mooie vissen gezien. Verder is het stappen hier ook altijd heel leuk

ik ben hier ook al jarig geweest. Dat was wel even anders dan in Nederland. want een verjaardag met 31 graden en zon dat komt natuurlijk niet zo snel voor. S'ochtends heb ik gewoon stage gelopen. Daarna natuurlijk even geskyped met pap en mam en oma. daarna ben ik lekker sushi wezen eten en heb ik later met huisgenoten wat gedronken. De volgende dag hadden we een rondtrip gepland over het eiland om mooie plekjes en stranden te zien en hebben we super lekkere carpaccio gegeten. Een top verjaardag dus.

Vrijdag de 21ste had ik een afspraak bij de immigratiedienst om mijn papieren voor mijn visum in te leveren. Hangt er een blaadje dat ze gesloten zijn en maandag pas weer geopend zijn. zonder even alle afspraken te verzeten of het ergens te melden. Dit zal al niet zo snel in Nederland gebeuren. Maandag de 23ste maar weer eens een nieuwe poging wagen voor de immigratiedienst. En ja hoor ze waren weer eens dicht voor de verandering. Nu maar vragen wanneer ze echt open waren. Ze vertelde dat ze dinsdag tot half vijf open waren. Dus dinsdag ging ik maar een nieuwe poging wagen en ja hoor ze waren alweer dicht… maar vrijdag is het eindelijk gelukt jee.

Dat week was ook de eerste week op het hospice. Dit was wel even heftig er lagen veel mensen in coma maar ik denk dat ik hier wel veel meer kan leren en er zijn heel veel handelingen die ik hier kan leren uitvoeren. in een verpleeghuis is dat toch wat minder.

Deze week begin ik echt te wennen aan Curaçao en aan mijn stage . En ja het tempo ligt hier gewoon een heel stuk lager dan in Nederland. maar de temperatuur in Nederland is ook eerder 13 graden in plaats van de 31 graden die we hier hebben . Maar dit is echt niet te vergelijken dan de vieze benauwde 31 graden van Nederland want hier waait gewoon altijd een lekker windje.Ik heb nog heel veel te vertellen maar voordat mijn verhaal super lang gaat worden ga ik nu maar eens stoppen met typen. iedereen een heel fijn paasweekend en mijn volgend verslag zal wel eerder volgen dat dit verslag haha.
houdoe

  • 03 April 2015 - 16:11

    Henriëtte:

    leuk om te lezen dat jij het daar goed hebt
    Geniet ervan want een half jaar lijkt lang
    Maar is zo voorbij groetjes van ons allemaal

  • 03 April 2015 - 18:16

    Marly:

    Hey Brigitte, witte stranden blauwe zee en 31 graden... Fijn, maar zeker zo belangrijk dat je het goed naar je zin hebt. Geniet van deze unieke ervaring, en leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. Groetjes!

  • 03 April 2015 - 19:04

    Joëlle:

    Heeyy Brigitte!

    Super leuk om je belevenissen in Curaçao tot nu toe te lezen! Wat minder dat niet alles even vlekkeloos is verlopen, echter ik moest wel om je verhaal lachen :). Het klinkt echt als een hele mooie ervaring. Zon, zee, lekker weer en lekker eten... om jaloers op te worden haha. Ook fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt en dat je in de hospice veel kunt leren en tot uitdagingen komt te staan, ondanks dat deze niet jouw eerste keus was om stage te lopen. Leuk dat je ons op deze manier op de hoogte houdt. Ik wil je nog heel veel plezier en succes toewensen met je stage. Geniet van deze onvergetelijke ervaring, en doe de groetjes aan Celeste!

    Liefs Joëlle
    xxx

  • 03 April 2015 - 20:09

    Petra :

    Hoi Brigitte,

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Hopelijk maak je nog veel leuke dingen mee en leer je er veel.
    Bij het turnengaat het ook goed, Kelly vervangt jou goed. De kinderen vragen wel hoe het met je gaat en Eddy ook. Ik zal ze de groetjes van je doen. Veel plezier nog daar!

    Groetjes Petra

  • 03 April 2015 - 20:11

    Wilma:

    Ha Brigitte, leuk dat je een waar ben jij gaat bij houden. Wij zijn heel benieuwd naar je ervaringen. Goed te horen dat je het al naar je zin hebt. En wat betreft het werktempo, geniet er maar van en maak je vooral geen zorgen daarover. Dat wordt laterrrrr in Nederland nog wel eens anders. En die heerlijke vrije tijd, mooi weer, witte stranden, lekker stappen, dat is toch genieten!! Oma belde al dat ze 2 kantjes vol per post gekregen had, ze zou het bijna voor willen gaan lezen, ha ha. Nou meid, succes en heel veel plezier! Tot de vlg keer weer! XXX

  • 03 April 2015 - 21:06

    Ellen:

    Hi Brigitte, leuk om even een korte update van je eerste paar weken te lezen!! Zou ook wel pasen op het strand willen vieren :) Veel success met je stage en heel veel plezier in je vrije tijd! Lekker genieten! x Ellen

  • 10 April 2015 - 19:57

    Lisa:

    Lieve Brigitte,

    Super leuk om je verhalen te lezen :-) Volgens mij vermaak je je daar wel!!
    Ik word al jaloers;)
    Geniet van het mooie weer, het stappen en de stranden hihi.
    We skypen snel weer!
    X Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Actief sinds 28 Maart 2015
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 1555

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: