een ritje in de politie auto - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van zustertjebrigitte - WaarBenJij.nu een ritje in de politie auto - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van zustertjebrigitte - WaarBenJij.nu

een ritje in de politie auto

Blijf op de hoogte en volg

06 Mei 2015 | Curaçao, Willemstad

Zo wat gaat de tijd snel. Het is alweer een maand geleden dat ik wat geschreven heb. de tijd gaat hier heel snel. ik zit hier nu al iets meer dan twee maanden op Curaçao.over 3 weken komen pap en mam al op bezoek. Ik heb deze maand weer van alles meegemaakt zo ben ik naar Aruba geweest maar heb ik ook een mooi ritje in de politie auto gehad.

Ik zal eerst beginnen met het serieuze werk mijn stage. Op mijn stage gaat alles net even anders als in Nederland. Er zijn hier wel verschillen in het tempo de ene werkt hier heeeel rustig terwijl de andere juist harder door werkt om daarna lekker lang te kunnen zitten. Alle verpleegkundigen zijn hier aardig en proberen je ook te helpen. In Nederland is het ook vaak dat iedereen goed op tijd is en smiddags als het tijd is ook weer snel naar huis gaat. Hier is dat een beetje omgedraaid. Het is hier heel normaal om later te komen maar ze gaan ook vaker pas later naar huis. op mijn stage ben ik nu ook begonnen om een project op te starten.

We zijn vrijdag 17 april een weekendje naar Aruba geweest. Dit was echt heel leuk. Ik had niet verwacht dat er echt een verschil zat tussen Curaçao en Aruba maar dat is toch wel . Aruba is veel toeristischer en meer gericht op Amerika. Er zijn ook helemaal niet zo veel Nederlandse toeristen. We wisten niet goed welke taal we moesten praten want ze praten echt veel verschillende talen en ook half door elkaar. De stranden zijn zelfs anders Aruba heeft veel langere stranden dan dat Curaçao heeft. De mensen zijn hier ook echt super vriendelijk zo wilde de taxi chaufeur niet dat we de taxi betaalde omdat we maar arme studenten waren haha. Het was wel echt super lang vliegen we waren net de lucht in met ons mega vliegtuig waar 40 man inpast toen al weer gingen landen.


Auto gejat
Vrijdag 24 april moest ik in de ochtend weer vroeg naar stage. Dus wij wilden om zes uur naar onze auto lopen. En ja hoor geen mooie witte Kia Picanto in de straat te vinden. Wij hadden wel verwacht dat een keer de accu gejat zou worden maar, dat de hele auto gewoon weg was dat hadden we niet verwacht. We hebben de politie maar gebeld en die kwamen na 1,5 uur kijken. We moesten toen aangiften doen op het politiebureau en kregen een lift in de politie auto we voelden ons net criminelen opgesloten achter tralies in de politie auto haha. Het verhuurbedrijf had jammer genoeg nog geen vervangende auto. De dag erna zouden we wel een vervangende auto krijgen. Wij helemaal bij dat we al zo snel een nieuwe auto kregen. hadden andere mensen met die auto een ongeluk waardoor wij de auto toch niet kregen. Dat was wel even wennen in Curaçao geen auto hebben. Want we doen hier echt alles met de auto. Naar het strand boodschappen stappen stage etc. Eindelijk hebben we donderdag dan een andere auto gekregen een Chevrolet. Omdat deze gelukkig minder worden gestolen. En de verhuurder durfde bij ons ook eigenlijk geen kia picanto meer neer te zetten. nu kijk ik elke ochtend uit mijn raam en denk jeej de auto staat er nog.

Ik heb de afgelopen tijd echt veel leuke weekenden gehad. Zo vieren ze hier ook koningsdag en nacht. Met koningsdag zijn we naar een feest op het strand geweest en hebben lekker met de voeten in het zand en in het warme zonnetje gedanst op de muziek. Dit was wel even anders dan in Nederland in de regen:P. we dachten eigenlijk dat koningsdag ook een groot feest zou worden. maar hier waren vooral heel veel kraampjes bekijken en kon je overal winkelen met veel korting. op sommige plekken was het wel heel druk. zo moesten we bij een winkel buiten wachten totdat we naar binnen konden. toen we naar binnen mochten kwam ik natuurlijk vast te zitten tussen de deur haha. Maar ik ben wel goed kunnen slagen voor make up. voor kleren moet je hier op Curaçao echt niet zijn.
afgelopen weekend was vrijdag hier een vrije dag omdat het dag van de arbeid was. zo konden we naar het float fest gaan dit was een feest in het water waarbij iedereen in op een band of iets anders zat echt super leuk. de foto's heb ik bijgevoegd. we gaan vaak ook in het weekend over het eiland heen rijden om nieuwe dingen te zien zoals bijvoorbeeld de Cheta boka dat zijn rots inhammen waar het water tegen aan kletst. we hebben ook de cristoffelberg bewandeld/ beklommen dit is de hoogste berg van curaçao.

in het studentenhuis waar ik woon zitten we samen met nog 6 andere. en het valt best mee met de rotzooi. Ik heb ook een best grote kamer met een zelf opgehangen klamboe aan een kledinghanger:) maar foto's doe ik er de volgende keer bij als mijn kamer is uhhuuu opgeruimd. We gebruiken hier in huis ook vaak de stampotstamper. niet om stampotten te maken maar om kleding met de hand te wassen want ja dat moet ook gebeuren

jullie allemaal dikke knuffels in het koude kikkerlandje :P

  • 08 Mei 2015 - 22:46

    Bernadette:

    Ja je maakt daar wat mee. Hartstikke leuke foto's. Dat gaan we vast ook allemaal zien straks.
    Groeten

  • 09 Mei 2015 - 20:26

    Wilma:

    Ha Brigitte,

    Leuk verhaal weer, klinkt allemaal goed!
    Gelukkig weer een nieuwe auto. En goed vooruitzicht..bezoek uit Mierlo.
    Veel plezier en lekker genieten samen.

    Dikke knuffel XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Actief sinds 28 Maart 2015
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 1556

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: